21 Şubat 2013

İngilizce Öğrenmek ve İngilizce Şarkı Dinlemek

Merhaba arkadaşlar, bugün oldukça enteresan bir konuyu sizinle paylaşıyorum. Effortless English öğretmeni AJ Hoge talebelerinin kendisine yönelttikleri bir soruyu yanıtlıyor. Şarkılarla İngilizce öğrenmek iyi bir fikir mi? İngilizce şarkılar dinleyerek İngilizce öğrenme fikri mantıklı görünüyor.

Fakat bu gerçekten güzel bir metod mudur? İngilizce şarkılar dinlemek, İngilizce konuşmayı ilerletebilir mi? Şimdi aşağıdaki videoyu izleyip AJ Hoge’un işte bu konudaki görüşlerini öğrenelim. (Videonun alt tarafında, Türkçe tercümesini bulabilirsiniz.)

İngilizce Şarkılarla İngilizce Öğrenebilir miyim?




Merhaba, ben Effortless English öğretmeni AJ Hoge. Şimdi bir talebe sorusu hakkında konuşacağım. İşte sorumuz: İngilizce öğrenmek için şarkıları kullanabilir miyiz?

Bu gerçeken çok sorulan bir sual. Bir çok öğrenci bu durumu bana soruyor: AJ, İngilizce öğrenmek için şarkıları dinleyebilir miyim? Çünkü bu gerçekten neşeli görünüyor değil mi? Tabi, size hak veriyorum. İngilizceyi ilerletmek adına şarkılar dinlemek kulağa hoş geliyor.

Ancak benim yanıtım hoşunuza gitmeyebilir ama ben hayır diyorum. İngilizce öğrenmek adına şarkıları kullanmayın. Eğer İngilizce şarkı dinlemek hoşunuza gidiyorsa sorun değil, İngilizce şarkıları dinleyin. Ancak büyük bir olasılıkla şarkılar, İngilizce dinleme ve de konuşma becerilerinizi pek fazla ilerletmeyecektir. Ama niçin?

İşte bunun birincil nedeni, İngilizce şarkıları anlamak çok zordur. İtiraf etmek gerekirse, ben şarkıları dinlediğimde sık sık kelimeleri anlamıyorum. Sanatçının ne söylediğini anlayabilmek epeyce zordur. Sözcükler, çoğu zaman anlaşılmıyor. Bunun sebebi şarkıyı söyleyenler genellikle sözcüklerin telaffuzunu değiştirip okurlar. Şarkılar normal günlük anlatım şekilde değildir. Adı üstünde onlar konuşmuyor, şarkı söylüyorlar.

Büyük bir olasılıkla siz de bunu kendi dilinizdeki şarkılardan biliyorsunuz. Kendi dilinizdeki şarkıları dinlediğinizde ara sıra ne söylendiğini anlamayabilirsiniz. Yani bu birinci sorunumuz: Şarkılarda kullanılan kelimeleri anlamak genellikle oldukça zordur.

İkinci problem, sözcükleri anlasanız bile, genel anlamı kaçırırsınız. Cümleleri anlayamazsınız. Kendim bile sık sık genel anlamı çıkaramıyorum. Çünkü şarkılardaki ifadeler şiir gibidir. Bazen açık bir anlam yoktur. Bir çok farklı kelimeler mecazi anlamda kullanılır. Belki de şarkı sözlerini yazan kişi bile gerçek anlamı bilmiyordur.

Özetle işte bu metod İngilizce öğrenmek için güzel bir teknik değildir. Çünkü anlamadığınız bir şeyi dinlemenin size çok yararı olmaz. Telaffuz günlük konuşmadan farklıdır ve ayrıca kelimelerle cümleler gerçek anlamlarından farklı bir şekilde kullanılmıştır. Şarkı sözleri şiir gibidir, doğal İngilizce diyalogları gibi değildir.

Bahsettiğimiz bu nedenlerle şarkılarla İngilizce öğrenme fikri, iyi bir düşünce değildir. İşte bu zaman kaybından farklı bir şey değildir. İngilizcenizi geliştirmek amacıyla, günlük yaşamda konuşulan, asıl İngilizce konuşmaları dinleyin. Sesli kitapları, hikayeleri dinleyin. Hatta işte bu videodaki tarzda konuşmaları dinleyin. Veya günlük İngilizce konuşmalar olan başka kısa videoları dinleyin. Bu çok daha faydalıdır.

İngilizce dinlemek için normal konuşma İngilizcesine odaklanın, şarkılara değil. Hoşça vakit geçirmek için şarkılar dinleyebilirsiniz. Ancak şarkıları İngilizce çalışmalarınızın dışında düşünün.
 
Bugünkü video dersimiz işte bu kadardı. Effortless English programıyla ilgili ayrıntılı bilgi için web sitemizi ziyaret etmek için burayı tıklayın.

İngilizce Öğrenmek İçin Şarkılar

ingilizce-öğrenmek-için-şarkılarBen de AJ Hoge’a tamamen katılıyorum. İngilizce şarkılar dinlemek, İngilizcenizi geliştirmez. Bununla birlikte bildiğimiz şarkılar değil belki fakat İngilizce öğrenenler için hususi olarak tasarlanmış bir takım şarkılar yararlı olabilir.
 
Bunlar İngilizceyi ilerletmek için özel olarak bestelendiği için gramer ve kelime bilgisini ilerletmede kullanılabilir. İşte bu şarkılardan bir kaçını dinlemek ve incelemek için burayı tıklayın.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites